پربحث‌ترین‌های هفته  


نویسنده: معصومه نعمتی

در «پربحث‌ترین‌های هفته»، به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

 

حمله به سفارت ایران در دمشق

عصر روز دوشنبه حدود ساعت ۱۷، اسرائیل از سمت جولان اشغالی، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت. در این حمله 13 تن به شهادت رسیدند. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهانشان در این حمله به شهادت رسیدند. مقامات ایرانی گفتند که حمله هوایی ارتش اسرائیل به مجتمع سفارت ایران در دمشق باعث کشته شدن 7نفر از مستشاران نظامی ایران و 6نفر از شهروندان سوری شد. / تصویر: گتی ایمیج

 

حمله تروریستی به راسک و چابهار

گروهک تروریستی جیش الظلم چهارشنبه شب، در ۲ شهرستان چابهار و راسک به طور همزمان اقدام به انجام عملیات تروریستی کرد که در راسک موفق به نفوذ و تصرف مقر سپاه نشد.

بر اساس آخرین آمار منتشرشده در این عملیات علاوه بر به هلاکت رسیدن 15 تروریست، سایر تروریست‌ها در یک منزل مسکونی مخفی و به طور کامل محاصره شدند. همچنین پنج مدافع امنیت شهید و ۱۰ نفر نیز زخمی شدند.

 

 

ماجرای جمع‌‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها چه بود؟

به دنبال اعلام خبری از سوی وزیر نفت مبنی بر امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در آینده نزدیک، سوالات و حواشی ایجاد شد. هرچند که وزیر نفت تاکید کرد که از روش‌های غیرقیمتی استفاده می‌کنیم تا مصرف سوخت را کنترل کنیم، اما در خبر برخی رسانه‌ها از احتمال افزایش قیمت و یا کاهش سهمیه این فراورده نفتی نیز سخن گفته شد، موضوعی که البته با واکنش مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی همراه بود. جعفر سالاری نسب صراحتا اعلام کرد که خبری از افزایش قیمت و یا کاهش سهمیه بنزین نیست و مردم به هیچ عنوان نگران این مساله نباشند، هرچند با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ کارت‌های سوخت اضطراری در جایگاه‌ها محدود می‌شود اما این به معنای جمع آوری کارت‌های اضطراری طی هفته جاری در جایگاه‌ها نیست.

 

جنجال بر سر ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران

ساخت مسجد در پارک قیطریه ایده شهرداری تهران است و با اینکه توسط گروهی از همفکرانش در شورای شهر حمایت می‌شود مخالفان پرشماری دارد.

گروهی می‌گویند ساخت مسجد در پارک قیطریه منطقی نیست، چون در همان محدوده جغرافیایی و در فاصله‌های هفت، هشت، ۱۱ و ۱۲ دقیقه پیاده‌روی به ترتیب چهار مسجد مفتخر، قائم، جعفری و نور را داریم. موافقان مصوبه سال ۱۳۸۳ درباره ساخت مسجد در پارک‌ها را گواهی می‌آورند و مدعی هستند مسجد نهایتا یک‌درصد مساحت پارک قیطریه را اشغال خواهد کرد.

اهالی محله، ۱۳ فروردین تجمعی در مخالفت با ساخت مسجد پارک قیطریه تشکیل دادند و نهایتا اعلام شد با مداخله مسئولان میراث فرهنگی، طرح ساخت مسجد پارک قیطریه تا زمان انجام بررسی‌ها متوقف خواهد شد./ فرارو

 

 

زلزله ۷.۴ ریشتری در تایوان

زلزله‌ای به بزرگی ۷ و ۴ دهم ریشتر روز چهارشنبه تایوان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۵.۵ کیلومتری زمین و درست زمانی که مردم به سمت محل کار و مدرسه می رفتند، رخ داد و هشدار سونامی را برای جنوب ژاپن و فیلیپین ایجاد کرد که بعداً لغو شد. برااس آخرین آمار منتشر شده مقامات آتش‌نشان تایوان شمار مصدومان این حادثه را ۱۰۵۸ نفر اعلام کرده‌اند و بر اساس آمارهای رسمی در این حادثه ۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

 

جنجالی که ژیلا صادقی بعد فوت داوودنژاد به پا کرد

ژیلا صادقی، مجری پرحاشیه این روز‌های صداوسیما که همیشه خبرساز بوده، در جدیدترین اظهارنظر خود، واکنش بحث برانگیزی به درگذشت رضا داودنژاد، بازیگر معروف سینما و تلویزیون نشان داده است.

ژیلا صادقی در ادبیاتی غیراخلاقی و با کنایه به برخی چهره‌ها در استوری صفحه شخصیش نوشت:

باز یکی دنیارو ترک کرد و همه ازش خاطره دارن کلی عکسای جدید ازش پخش شد تو اینستا ... همه استوری‌های سوزناک گذاشتن اصلن همه رسمن نویسنده و شاعر شدن! خیلی‌ها مدعی شدن دو روز پیش شام و با متوفی میل کردن! خلاصه جونم براتون بگه پیج‌های زرد هم مثل قرآن خون‌های قبرستون شروع کردن مطلبای داغدار نوشتن و تاریخارو یکی کردن، کلن متوفی شد یه آدم فضایی و بسیار محبوب، اما وقتی بود خبری نبود این رسم تو ایران ما قدمتی داره دیرینه. روحت شاد جوون چه وقت رفتن بود؟! رضا جان شانس اوردی از کنار مجلس شورای اسلامی رد نشدی و گرنه میگفتن نون حکومتو میخورد. آخه میدونی بقیه ادما از دولت فرانسه حقوق میگیرن...!
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها